Σχέδιο Δράσης 2024 – 2025 Όχι στη βία, Ναι στη φιλία!

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024 – 2025 συνεργαστήκαμε με το 9ο Νηπιαγωγείο Βέροιας και το Νηπιαγωγείο Ξεχασμένης και δημιουργήσαμε ένα σχολικό δίκτυο με τίτλο ” Όχι στη βία, Ναι στη φιλία! ”, προκειμένου τα παιδιά να έρθουν σε επαφή και να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας. Και τα τρία τμήματα του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποιήσαμε από κοινού μια σειρά από δράσεις. Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε σε ένα book creator τις δράσεις αυτές.

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά.
  • Να αναγνωρίζουν το κάθε συναίσθημα και να γνωρίζουν τον τρόπο διαχείρισής τους.
  • Να εντοπίζουν τα νήπια και να αναγνωρίζουν τα είδη ενδοσχολικής βίας στο άμεσο περιβάλλον.
  • Να κατανοήσουν τις συνέπειες του φαινομένου σε επίπεδο σωματικό ,
    συναισθηματικό , σχολικό και κοινωνικό.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες φιλίας.
  • Να παράγουν αποτελεσματικές λύσεις αντιμετώπισης περιστατικών
    ενδοσχολικής βίας.
  • Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση.
  • Να μάθουν να αποφεύγουν τη θυματοποίηση καθώς και τη λεκτική και σωματική επιθετικότητα.
  • Να εκτονωθούν και να γνωρίσουν τη χαρά μέσα από τα ομαδικά

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του δικτύου είναι:

  • Στις αρχές Νοεμβρίου ενημερώσαμε τους γονείς σχετικά με το Σχέδιο Δράσης, το δίκτυο των Νηπιαγωγείων και τους μοιράσαμε ένα ερωτηματολόγιο για να μάθουμε τις απόψεις τους για το θέμα της φιλίας και του εκφοβισμού.
  • Ξεκινήσαμε βλέποντας το ηλεκτρονικό παραμύθι: << Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε>>. Συζητήσαμε και φτιάξαμε μια ομαδική  χάρτινη κατασκευή   με τον ίδιο τίτλο.
  • Επίσης, κατασκευάσαμε << Το παζλ της φιλίας>>( ομαδική κατασκευή) όπου σ ένα μεγάλο χαρτί κάνσον ενώσαμε χάρτινα παζλ στα οποία τα παιδιά είχαν ζωγραφίσει τους αγαπημένους τους φίλους.
  • Τα παιδιά συμπλήρωσαν σ΄ ένα φύλλο εργασίας την ακροστοιχίδα της λέξης << ΦΙΛΟΣ>> ( ατομική εργασία).
  • Από το Νηπιαγωγείο μας ταξίδεψε μια μπλε βαλίτσα με προορισμό τα άλλα δύο νηπιαγωγεία , η οποία πραγματοποιούσε << Το Ταξίδι της φιλίας>> και περιείχε  το παραμύθι:<< Ο Τικ και ο Τακ >> τον Γκαρή ( κούκλα persona)  καθώς και ζωγραφιές των μαθητών μας.
  • Παρακολουθήσαμε το ηλεκτρονικό παραμύθι << Τα μπαλόνια της φιλίας>>. Συζητήσαμε, τα παιδιά συμπλήρωσαν δύο σχετικά φύλλα εργασίας και φτιάξαμε μία ομαδική  χάρτινη κατασκευή με τον ίδιο τίτλο. Στη συνέχεια φουσκώσαμε  μπαλόνια και τα παιδιά τα ζωγράφισαν ή έγραψαν πάνω τους τα ονόματα  των αγαπημένων του φίλων. Τέλος, παίξαμε ένα παιχνίδι συνεργασίας όπου τα παιδιά σε ζευγάρια και με μουσική υπόκρουση προσπαθούσαν να χορέψουν δίχως να τους πέσει ένα μπαλόνι που το συγκρατούσαν στις πλάτες τους.

  • Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Σχολικού Εκφοβισμού κάθε παιδί έφτιαξε ατομικά << Το λουλούδι της φιλίας>> όπου στα 5 πέταλά του ήταν γραμμένα τα 5 βήματα –ενέργειες που κάνουμε όταν δεχόμαστε εκφοβισμό.
  • Σ ένα φύλλο εργασίας – αυτοαξιολόγησης , κάθε παιδί τσέκαρε αυτά που έμαθε και ζωγράφισε μια αγαπημένη στιγμή με τους φίλους του.
  • Οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε μια απογευματινή διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς και των τριών Νηπιαγωγείων με θέμα : << Σχολικός Εκφοβισμός: Κατανόηση, Πρόληψη, Παρέμβαση>>. Εισηγήτρια ήταν η Κοινωνική Λειτουργός του Νηπιαγωγείου μας.

  • Επίσης πραγματοποιήσαμε την εξής δραστηριότητα: Λίγο πριν την Καθαρά Δευτέρα, διαβάσαμε το ηλεκτρονικό παραμύθι << Ο χαρταετός της φιλίας>> συζητήσαμε  και κατασκευάσαμε  όλοι μαζί ένα μεγάλο χάρτινο χαρταετό που στην ουρά του γράψαμε λέξεις φιλίας ( κατανόηση, εμπιστοσύνη , χαρά κλπ).

Τέλος στο Νηπιαγωγείο μας η νηπιαγωγός – συγγραφέας Δέσποινα Καραμουσλή, φίλη και συνάδελφος μας διάβασε το παραμύθι << Κυνηγώντας το όνειρο>> και έστειλε το αεράκι της φιλίας για να πετάξει ο χαρταετός μας.

Recommended Articles